بایگانی شهریور ۱۳۹۳ :: گفتمان برتر

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

امروز ما در یک چالش عظیم قرار داریم با مراکز قدرتى که فکر آنها این است که اگر این نظام کارآمدى خود را به‌طور کامل اثبات کند، عرصه براى آنها تنگ خواهد شد؛ کمااین‌که همین الان هم آنهامى‌بینند در مقابل نظام جمهورى اسلامى کم‌کارى کرده‌اند که نظام ما توانسته به پیشرفتهایى که دوستان اشاره کردند، نایل آید.گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسى است و همه چیز ماست. منهاى آن،جمهورى اسلامى هیچ حرفى براى گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم.
در دهه‌ی چهارم انقلاب، گفتمان اصلیِ، پیشرفت و عدالت است؛ پیشرفت در همه‌ی ابعاد علمی و اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی، و عدالت همه‌جانبه در توزیع فرصتها و امکانات مادی و معنوی.گفتمان یعنى یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌اى از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشودگفتمان جامعه.این گفتمان را باید همه‌گیر کنید؛ به‌گونه‌یى که هر جریانى، هر شخصى، هر حزبى و هر جناحى سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنى براى عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد؛ این را شما باید نگه دارید و حفظ کنید.لازمه‌ی تحقق الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان‌سازی آن در جامعه است. این گفتمان سازى براى چیست؟ براى این است که اندیشه‌ى دینى، معرفت دینى در مخاطبان، در مردم، رشد پیدا کند. اندیشه‌ى دینى که رشد پیدا کرد، وقتى همراه با احساس مسئولیت باشد و تعهد باشد، عمل به وجود مى‌آورد و همان چیزى میشود که پیغمبران دنبال آن بودند. فرهنگ صحیح، معرفت صحیح...
(آیت الله العظمی امام خامنه ای روحی له الفداء)
***
صفحه اختصاصی سایت گفتمان برتر در نرم افزار تلگرام
https://telegram.me/goftemanbartar
شناسه کاربری صفحه:
@goftemanbartar
شناسه کاربری مدیرسایت:
@gofteman

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

اطلاعیــــــــــــــه

دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۵۹ ب.ظ


وبسایت گفتمان برتر


پیرو پیگیری­های مکرر و متعدد سروران مکرم پیرامون نتایج مسابقه برترین نشانه و جلسات سیر و سلوک قرآنی به اطلاع می رساند فرآیند تصحیح پاسخ نامه ها به علت کثرت شرکت کنندگان اندکی طولانی شد که بابت این مسئله از سروران معزز عذرخواهی میکنیم. إن شاءالله نتایج مسابقه و اسامی برندگان در اسرع وقت از طریق همین وبسایت اعلام خواهد شد.

جلسات سیر و سلوک قرآنی نیز علیرغم سفر استاد مکرم حجت الاسلام نخاولی به لبنان در هفته گذشته، همچنان پابرجا و بصورت ثابت و با سخنرانی ایشان، پنج شنبه شبها در محل مسجد المنتظر(عج) واقع در خیابان شهید صادقی برگزار می شود. در دو هفته ی گذشته توفیق ضبط جلسه به علت نقص فنی سیستم صوت و رکوردر حاصل نشد، تلاش می شود صوت این جلسات از طرق دیگر اخذ و در اختیار اعزه قرار گیرد.

إن شاءالله خداوند متعال کوتاهی های این حقیر در مسیر تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ توحیدی قرآن را ببخشاید.

از سروران مکرم و مخاطبین عزیز این وبگاه نیز بابت مشکلات بوجود آمده صمیمانه عذرخواهیم.


ملتمس دعا

مدیریت وبگاه گفتمان برتر

پنجمین همایش تبیین نسبت حوزه و انقلاب

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۴۶ ق.ظ

وبسایت گفتمان برتر



سخنرانی آیت الله ممدوحی(نمایند مقام معظم رهبری در کرمانشاه) در پنجمین همایش تبیین نسبت حوزه و انقلاب

مورخ 6 شهریورماه 1393

دریافت فایل صوتی با حجم 8 مگابایت


حاشیه اسلیمی


سخنرانی حجت الاسلام کاظمی(امام جمعه لندن) در در پنجمین همایش تبیین نسبت حوزه و انقلاب

با موضوع گزارش 30 سال مشاهدات عینی از تأثیر انقلاب اسلامی بر گسترش تشیع در دنیا

دریافت فایل صوتی با حجم 11 مگابایت