آیین ملی رونمایی از کتاب نگرشی دیگر به قرآن :: گفتمان برتر

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

امروز ما در یک چالش عظیم قرار داریم با مراکز قدرتى که فکر آنها این است که اگر این نظام کارآمدى خود را به‌طور کامل اثبات کند، عرصه براى آنها تنگ خواهد شد؛ کمااین‌که همین الان هم آنهامى‌بینند در مقابل نظام جمهورى اسلامى کم‌کارى کرده‌اند که نظام ما توانسته به پیشرفتهایى که دوستان اشاره کردند، نایل آید.گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسى است و همه چیز ماست. منهاى آن،جمهورى اسلامى هیچ حرفى براى گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم.
در دهه‌ی چهارم انقلاب، گفتمان اصلیِ، پیشرفت و عدالت است؛ پیشرفت در همه‌ی ابعاد علمی و اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی، و عدالت همه‌جانبه در توزیع فرصتها و امکانات مادی و معنوی.گفتمان یعنى یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌اى از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشودگفتمان جامعه.این گفتمان را باید همه‌گیر کنید؛ به‌گونه‌یى که هر جریانى، هر شخصى، هر حزبى و هر جناحى سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنى براى عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد؛ این را شما باید نگه دارید و حفظ کنید.لازمه‌ی تحقق الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان‌سازی آن در جامعه است. این گفتمان سازى براى چیست؟ براى این است که اندیشه‌ى دینى، معرفت دینى در مخاطبان، در مردم، رشد پیدا کند. اندیشه‌ى دینى که رشد پیدا کرد، وقتى همراه با احساس مسئولیت باشد و تعهد باشد، عمل به وجود مى‌آورد و همان چیزى میشود که پیغمبران دنبال آن بودند. فرهنگ صحیح، معرفت صحیح...
(آیت الله العظمی امام خامنه ای روحی له الفداء)
***
صفحه اختصاصی سایت گفتمان برتر در نرم افزار تلگرام
https://telegram.me/goftemanbartar
شناسه کاربری صفحه:
@goftemanbartar
شناسه کاربری مدیرسایت:
@gofteman

پیوندهای روزانه

آیین ملی رونمایی از کتاب نگرشی دیگر به قرآن

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۰ ب.ظ

وبسایت گفتمان برتر


به گزارش خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب «نگرشی دیگر به قرآن» با حضور جمعی از اهالی جامعه قرآن در نمایشگاه قرآنی «شب‌های نورانی مصلی» برگزار می‌شود.


کتاب نگرشی دیگر به قرآن
در این مراسم حجت الاسلام حمید محمدی قائم مقام شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی، سیدعلی سرابی رئیس شورای عالی قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر خواجه‌پیری دبیر جامعه قرآنی عصر، استاد ابوالفضل بهرام‌پور مترجم و مفسر قرآن کریم و جمعی از قاریان و اهالی جامعه قرآنی شرکت خواهند کرد.

این کتاب با رویکردی جدید به فعالیت‌های قرآنی تحت عنوان زندگی و سلوک قرآنی و با هدف تصحیح و ارتقاء نگرش به قرآن و کارکردهای آن در زندگی به چاپ رسیده است.

مؤلف این کتاب حجت الاسلام دکتر مهدی نخاولی از اساتید برجسته تفسیر و عرفان در حوزه علمیه خراسان می باشند.این کتاب مشتمل بر شش فصل در 474 صفحه توسط انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام به زیور طبع آراسته شده است.

آیین رونمایی از کتاب «نگرشی دیگر به قرآن» شامگاه یکشنبه 7 تیر از ساعت23:30  در محل برگزاری محافل قرآنی نمایشگاه قرآنی «شب‌های نورانی مصلی» برگزار خواهد شد.

نمایشگاه قرآنی «شب‌های نورانی مصلی» از ابتدای ماه مبارک رمضان تا 23 همین ماه از ساعت 18 تا یک بامداد در مصلای تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

بازدیدکنندگان محترم میتوانند از غرفه مؤسسه راه حق بعنوان متفاوت ترین غرفه این نمایشگاه در سالن مؤسسات و محصولات فرهنگی بازدید کرده و بروشور معرفی این کتاب فاخر را در دریافت کنند.

  • میرزای مشهدی

نظرات  (۳)

آقای اسدی عزیز سلام،

خدا خیرت بده. مدتی است از شما خبری نیست. ان شاءالله به برکت همت شما فایلهای محرم حاج آقا را بتوانیم دریافت کنیم و متذکر شویم. بنده تهران هستم، اما بد نیست برنامه جلسات ایشان را هم در صورت صلاحدید اعلام بفرمایید.

ارادتمند و دعاگوی
ممنون بابت معرفی...

چرا به روز نمیشه دیگه اینجا!؟
سلام 
وبسایت شما لینک شد
اگه دوست داشتید یه سر هم به وبلاگ من(در حیطه علوم انسانی اسلامی) هم بزنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی