رب أدخلنی مدخل صدق.... :: گفتمان برتر

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

امروز ما در یک چالش عظیم قرار داریم با مراکز قدرتى که فکر آنها این است که اگر این نظام کارآمدى خود را به‌طور کامل اثبات کند، عرصه براى آنها تنگ خواهد شد؛ کمااین‌که همین الان هم آنهامى‌بینند در مقابل نظام جمهورى اسلامى کم‌کارى کرده‌اند که نظام ما توانسته به پیشرفتهایى که دوستان اشاره کردند، نایل آید.گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسى است و همه چیز ماست. منهاى آن،جمهورى اسلامى هیچ حرفى براى گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم.
در دهه‌ی چهارم انقلاب، گفتمان اصلیِ، پیشرفت و عدالت است؛ پیشرفت در همه‌ی ابعاد علمی و اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی، و عدالت همه‌جانبه در توزیع فرصتها و امکانات مادی و معنوی.گفتمان یعنى یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌اى از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشودگفتمان جامعه.این گفتمان را باید همه‌گیر کنید؛ به‌گونه‌یى که هر جریانى، هر شخصى، هر حزبى و هر جناحى سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنى براى عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد؛ این را شما باید نگه دارید و حفظ کنید.لازمه‌ی تحقق الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان‌سازی آن در جامعه است. این گفتمان سازى براى چیست؟ براى این است که اندیشه‌ى دینى، معرفت دینى در مخاطبان، در مردم، رشد پیدا کند. اندیشه‌ى دینى که رشد پیدا کرد، وقتى همراه با احساس مسئولیت باشد و تعهد باشد، عمل به وجود مى‌آورد و همان چیزى میشود که پیغمبران دنبال آن بودند. فرهنگ صحیح، معرفت صحیح...
(آیت الله العظمی امام خامنه ای روحی له الفداء)
***
صفحه اختصاصی سایت گفتمان برتر در نرم افزار تلگرام
https://telegram.me/goftemanbartar
شناسه کاربری صفحه:
@goftemanbartar
شناسه کاربری مدیرسایت:
@gofteman

پیوندهای روزانه

رب أدخلنی مدخل صدق....

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۴۳ ق.ظ

    وب سایت گفتمان برتر


       رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ....

   رویدادهای اجتماعی کلان، فراگیر و دارای بار هیجانی واهمیت بالا، بدلیل اهتمام عمومی جامعه به آن، بستری یرای آزادشدن ظرفیت های فردی و اجتماعی است. انتخابات در کشور ما از آنگونه مسائلی است که در دل خود اتفاقات ریز و درشت فراوانی را در بر دارد و همچنین بدلیل رویکرد سیاسی عمومی ملت (چیزی که در انتخابات اخیر هم به خوبی به اثبات رسید) فرصتی است مغتنم برای فعالسازی ظرفیت های مختلف فردی و اجتماعی. تأکید بر لفظ "حماسه" از سوی راه بر معظم انقلاب درنامگذاری امسال، شاید به این دلیل بوده که آزادسازی پتانسیل های عظیم ملت در بستر هیجانی انتخابات بسیار محتمل تر و آسان تر است.

چند روزی از انتخاب هفتمین رئیس جمهور ایران اسلامی می گذرد، فارغ از تمام اتفاقات ریز و درشت گذشته و نتیجه حیرت آور حاصله (!) و ایضا تحلیل های قبل و بعد انتخابات و بیم و امیدهای موجود، و بانگاهی شخصی و رو به آینده، آسیب شناسی رویکرد متفاوت حقیر در انتخابات گذشته خروجی های مختلفی را در بر دارد. اتفاق مبارکی که شاید برای اولین بار بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی، توسط جمعی از دوستان فعال جبهه ی فرهنگی انقلاب در مشهدالرضا علیه السلام رقم خورد، برای حقیر تجربیات گرانبهایی را به ارمغان آورد. در طول مدت تبلیغات انتخاباتی، آنچه بیش از همه نگاه حقیر را به خود معطوف کرده و حتی تأسف مداوم اینجانب را در پی داشت، عدم وجود رسانه ای فراگیر و مؤثر، برای انتقال احساسات و به اشتراک گذاری محصولات و تجربیات با همرزمان جبهه ی فرهنگی انقلاب بود. ابزاری تعیین کننده که نبود آن موجب هدر رفت بسیاری از فرصت ها شد، فرصت هایی که هرکدام با صرف هزینه های هنگفت بدست آمده و میتوانست خود منشأ حرکتی عظیم گردد. این خلاء راهبردی حقیر را برآن داشت تا با ایجاد یک فضای حداقلی، هم از فرصت های  پیش رو استفاده کنم و هم با نگاهی بلند مدت زمینه تولد رسانه ای فراگیر و مؤثر را فراهم آورم.

آب دریا را اگر نتوان کشید      هم به قدر تشنگی باید چشید

"گفتمان برتر" بستری است برای طرح دغدغه ها و محصولات و... یک طلبه ی انقلابی، آرمانگرا و دغدغه مند که میکوشد در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش مؤثری ایفا کند.

"گفتمان برتر" فضایی است برای تبادل دیدگاه ها و به اشتراک گذاری واردات ذهنیه و قلبیه ی نخبگان حوزوی و دانشگاهی و فعالان و دغدغه مندان و همرزمان جبهه ی فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی.

امید است که با همکاری و همفکری اعّزه ی گرامی بتوانیم در حرکت کلی نظام جمهوری اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و همچنین زمینه سازی تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا لتراب مقدمه الفداء  نقش مؤثری ایفا کنیم، إن شاءالله.

و من الله توفیق


لینک های مرتبط:

+ معرفی " گفتمان برتر" توسط خبرگزاری بین المللی ایکنا

- گفتمان برتر؛ برگزیده جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری


نظرات  (۱۷)

سلام 
پوستر های علامه محمد حسین حسینی طهرانی که در سایت ذکر1 برای اولین بار منتشر شده است:
http://fa.zekr1.ir/?p=787
پوستر های 1 تا ده 
http://fa.zekr1.ir/?p=889
پوستر های 1 تا 20 

با سلام
لطفا امکانی را برای عضویت در سایت خوبتون فراهم کنید تا افرادی که مثل من علقمند به استفاده از مطالب سایت هستند بتونن به راحتی از این مطالب بهره ببرند . متشکرم
  • عباس میرحسینی
  • سلام خیلی عالیست
  • سبک زندگی راه روشن
  • سلام اگر تمایل داشته باشید میتونیم باهم تبادل اطلاعات ولینک داشته باشیم البته ما الآن هم از سخنرانی های آقای دکتر نخاولی در سایتمون گذاشتیم وسایت موسسه راه حق روهم جزو پیوندهامون قرار دادیم شماهم اگر دوست داشته باشید میتونیم از سخنرانی های استاد عدالتیان دراختیارتون قراربدیم برای سایت وسایت ماروهم جزوپیوندهاتون ثبت کنید. منتظر پیشنهادهای خوب شما برای تعامل بیشتر هستیم. www.sabk-zendegi.com
  • گفتمان اندیشه
  • سلام...
    سایتی حدوداً با همین مقاصد راه اندازی کردیم
    قدم روی چشم بگذارید:

    http://goftemanandishe.ir/
    سلام علیکم
    پیشنهادی دارم برای مدیروبلاگ:اگرقسمتی باشد به عنوان دانشگاه مجازی یا....
    هرروزدرسی بدهیدمثلاادبیات,منطق,اصول,فلسفه و....درسطوح مختلف
    وقسمتی پاسخ به سوالات
    مثل سایت مدرسه سیادت
    با سلام و خدا قوت - از مباحث دهه دوم مسجد حجت بسیار استفاده بردم - و من الله توفیق

     با سلام ما هر روز منتظر دریافت جلسات دهه دوم محرم هستیم لطفا زودتر بگذارید

    موفق باشید ؛ رزمنده سابق ؛ جا مانده گردان زرهی تیپ 21 امام رضا { ع }
  • حدیث سرو ...
  • خدا قوت ...


  • مهدی ابراهیمی
  • سلام/ خداقوت.
    راه روشنی در پیش گرفته اید.انشائ الله سال های آینده فرصت مناسبی برانی مردمی شدن گفتمان برتر باشد.انشائ الله.
    ایول داری پسر
    خدا قوت برادر
  • مشاوره سنگ صبور سعا
  • حب الحسین وسیلة السعداء

    وضیاءه قد عم بالأرجاء

     

    سبط تفرع منه نسل المصطفى

    وأضاء مصر بنوره الوضاء

     

    فهو الکریم ابن الکریم وجده

  • جواد مسافرتی
  • سلام . خیلی ممنون .

    با قدرت ادامه بده .

    تا الان فوق العاده بوده .

    ماشاء الله حزب الله.
  • دوستداران کربلایی حسین عینی فرد
  • سلام علیکم افسسر عزیز :

    با پست ویژه سالگرد یک ساله شدن وبلاگ دوستداران کربلایی حسین عینی فرد بروز و منتظر حضور گرم شما هستیم.

    هو یا علی مدد
    سلام خدا قوت برادر رزمنده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی