نور مجرد | از قطره به دریا؛ توصیفی از علامه آیت الله حسینی طهرانی :: گفتمان برتر

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

امروز ما در یک چالش عظیم قرار داریم با مراکز قدرتى که فکر آنها این است که اگر این نظام کارآمدى خود را به‌طور کامل اثبات کند، عرصه براى آنها تنگ خواهد شد؛ کمااین‌که همین الان هم آنهامى‌بینند در مقابل نظام جمهورى اسلامى کم‌کارى کرده‌اند که نظام ما توانسته به پیشرفتهایى که دوستان اشاره کردند، نایل آید.گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسى است و همه چیز ماست. منهاى آن،جمهورى اسلامى هیچ حرفى براى گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم.
در دهه‌ی چهارم انقلاب، گفتمان اصلیِ، پیشرفت و عدالت است؛ پیشرفت در همه‌ی ابعاد علمی و اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی، و عدالت همه‌جانبه در توزیع فرصتها و امکانات مادی و معنوی.گفتمان یعنى یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌اى از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشودگفتمان جامعه.این گفتمان را باید همه‌گیر کنید؛ به‌گونه‌یى که هر جریانى، هر شخصى، هر حزبى و هر جناحى سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنى براى عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد؛ این را شما باید نگه دارید و حفظ کنید.لازمه‌ی تحقق الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان‌سازی آن در جامعه است. این گفتمان سازى براى چیست؟ براى این است که اندیشه‌ى دینى، معرفت دینى در مخاطبان، در مردم، رشد پیدا کند. اندیشه‌ى دینى که رشد پیدا کرد، وقتى همراه با احساس مسئولیت باشد و تعهد باشد، عمل به وجود مى‌آورد و همان چیزى میشود که پیغمبران دنبال آن بودند. فرهنگ صحیح، معرفت صحیح...
(آیت الله العظمی امام خامنه ای روحی له الفداء)
***
صفحه اختصاصی سایت گفتمان برتر در نرم افزار تلگرام
https://telegram.me/goftemanbartar
شناسه کاربری صفحه:
@goftemanbartar
شناسه کاربری مدیرسایت:
@gofteman

پیوندهای روزانه

وب سایت گفتمان برتر


حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن سعیدیان دامت برکاته، ازاساتید برجسته حوزه ی علمیه خراسان که از قدیمی ترین و باسابقه ترین شاگردان مرحوم علامه آیت الله حسینی طهرانی افاض الله علینا من برکاته تربته و مؤلف کتاب "وظیفه ی فرد مسلمان در إحیاء حکومت اسلام" می باشند، اولین سخنران همایش نور مجرد بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن سعیدیان

خلاصه ای از سخنرانی ایشان با موضوع "از قطره به دریا؛ توصیفی از علامه آیت الله حسینی طهرانی" بدین صورت می باشد:


بسم الله الرحمن الرحیم

بنده برخی مواردی که برای خودم با ایشان پیش آمده را عرض می کنم؛ یکبار از خدمت ایشان سوال کردم که رابطه شما با حضرت ولیعصر ارواحنافداه چگونه است؟ ایشان فرمودند که رابطه ما به سان بچه ای است که در طبقات پایین نشسته و مشغول درس و بحث خودش است و پدرش هم در طبقات بالا مشغول کار خود است. هروقت این پسر بخواهد خدمت پدر می‌رسد.

ایشان تواضع بسیار زیادی نسبت به همه مؤمنین و خصوصاً سالکان راه خدا داشتند. همچنین ادب و تواضع بسیار زیادی نسبت به رهبر معظم انقلاب داشتند؛ می فرمودند: ایشان را ولی فقیه می دانم، باید از ایشان تبعیت کنم. اگر ایشان بفرمایند که در منزل را ببند می بندم اگر ایشان بفرمایند که از مشهد برو می روم. باید رهبر انقلاب را تأیید کرد، بارها می فرمودند.

خضوع و عشق و ادب ایشان نسبت به ائمه اطهار علیهم‌السلام که خود حکایت مفصلی دارد.

 

حجت الاسلام سعیدیان (اولین نفر از سمت چپ)

چون شاگرد آن بزرگوار بودیم ریز و درشت زندگی را با ایشان در میان می گذاشتیم، از جمله مشکلات زندگی را. یکبار با اهل بیتمان کدورتی پیش آمد، خدمت ایشان رسیدیم و گفتیم اینطور است. ایشان دست در جیبشان کردند و یک پول زیادی را به بنده دادند و فرمودند همه این پول را گل و شیرینی بخر برای اهل بیتت. بنده هم عمل کردم و کاری که گره شدیدی خورده بود به همین راحتی باز شد.

چند سال پیش همراه با آقای شیخ محمد رضائی خدمت آیت الله سیستانی مدظله در نجف رسیدیم، خدمت ایشان گله‌ای کردیم از آقایانی که در مشهد ما را آزار می دهند، ایشان مفصل فرمودند که من خودم فلسفه و عرفان خوانده ام و چنین عملکردهایی مورد تایید بنده نیست، بعد آیت الله سیستانی فرمودند: یکبار آقاسیدمحمدحسین، حضرت آیت الله خوئی رحمه‌الله‌علیه را دعوت کرده بود و بنده هم با ایشان رفتم و شام مختصری خوردیم. چندوقت بعد که آقای سیدمحمدحسین منزلشان را عوض کردند، بنده می خواستم منزلی بخرم، از جمله همین منزل سابق ایشان را به بنده نشان دادند، این بار که به چشم خرید، اطراف خانه را نگاه کردم، دیدم مخروبه ای بیش نیست؛ و تعجب کردم که چطور ما همیشه آقاسیدمحمدحسین را بشاش و خندان می دیدیم، و ایشان سالها با زن و بچه در همچین خانه ای زندگی کرده است و دم برنیاورده است.


حاشیه اسلیمی

سخنران اول

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن سعیدیان

"از قطره به دریا؛ توصیفی از علامه آیت الله حسینی طهرانی"

دریافت فایل صوتی با حجم 12 مگابایت


در این زمینه بخوانید:

نور مجرد | گزارش همایش بزرگداشت علامه حسینی طهرانی + بیانات دبیر علمی همایش

نور مجرد | پیام آیت الله سید محمد صادق حسینی طهرانی

نور مجرد | نوآوری های حکمی عرفانی علامه آیت الله حسینی طهرانی

نور مجرد | انقلاب فرهنگی، اولویت ها و راهکارها در اندیشه علامه آیت الله حسینی طهرانی

نور مجرد | مکتب سلوکی علامه آیت الله حسینی طهرانی

نور مجرد | نظام فکری علامه آیت الله حسینی طهرانی

نور مجرد | بخش پایانی؛ پرسش و پاسخ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی