اختصاصی/بازدیدعلامه مصباح یزدی ازموسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد :: گفتمان برتر

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

دغدغه نوشت های یک طلبه ی تمدن گرا

گفتمان برتر

امروز ما در یک چالش عظیم قرار داریم با مراکز قدرتى که فکر آنها این است که اگر این نظام کارآمدى خود را به‌طور کامل اثبات کند، عرصه براى آنها تنگ خواهد شد؛ کمااین‌که همین الان هم آنهامى‌بینند در مقابل نظام جمهورى اسلامى کم‌کارى کرده‌اند که نظام ما توانسته به پیشرفتهایى که دوستان اشاره کردند، نایل آید.گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسى است و همه چیز ماست. منهاى آن،جمهورى اسلامى هیچ حرفى براى گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم.
در دهه‌ی چهارم انقلاب، گفتمان اصلیِ، پیشرفت و عدالت است؛ پیشرفت در همه‌ی ابعاد علمی و اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی، و عدالت همه‌جانبه در توزیع فرصتها و امکانات مادی و معنوی.گفتمان یعنى یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌اى از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشودگفتمان جامعه.این گفتمان را باید همه‌گیر کنید؛ به‌گونه‌یى که هر جریانى، هر شخصى، هر حزبى و هر جناحى سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنى براى عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد؛ این را شما باید نگه دارید و حفظ کنید.لازمه‌ی تحقق الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان‌سازی آن در جامعه است. این گفتمان سازى براى چیست؟ براى این است که اندیشه‌ى دینى، معرفت دینى در مخاطبان، در مردم، رشد پیدا کند. اندیشه‌ى دینى که رشد پیدا کرد، وقتى همراه با احساس مسئولیت باشد و تعهد باشد، عمل به وجود مى‌آورد و همان چیزى میشود که پیغمبران دنبال آن بودند. فرهنگ صحیح، معرفت صحیح...
(آیت الله العظمی امام خامنه ای روحی له الفداء)
***
صفحه اختصاصی سایت گفتمان برتر در نرم افزار تلگرام
https://telegram.me/goftemanbartar
شناسه کاربری صفحه:
@goftemanbartar
شناسه کاربری مدیرسایت:
@gofteman

پیوندهای روزانه

 

 

علامه مصباح یزدی: سپردن کار به صاحب کار، باعث پیروزی قطعی ماست.

عصر روز یکشنبه 9 تیرماه 1392 موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام میزبان فیلسوف برجسته، عالم بصیر، مطهری زمان حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی دامت برکاته بود.

این دیدار در فضایی گرم و صمیمی و با حضور برخی از علمای برجسته ی حوزه ی علمیه ی مشهد و همچنین فضلا و محققین این مؤسسه در سالن اجتماعات مؤسسه و بمنظور آشنایی بیشتر حضرت علامه با فعالیت ها و محصولات و همچنین ایجاد زمینه ی همکاری های علمی پژوهشی بین موسسه امام خمینی(ره) و موسسه مطالعات راهبردی برگزار شد.

در ابتدای این دیدار حضرت علامه مصباح یزدی از نمایشگاهی شامل تولیدات علمی و محصولات پژوهشی مؤسسه از جمله کتاب نگرش سیستمی به دین، دوره کتاب های راهنمای تحصیل، راهنمای تدریس و راهنمای تحقیق و کتاب نان در اسلام (همگی از تألیفات حجت الاسلام و المسلمین واسطی)، مجموعه ی کارگاه های نگرشی دیگر و مجموعه ی سی دی های تولیدی از کارگاه های برگزار شده توسط مؤسسه بازدید کردند.

 

بازدید علامه مصباح از موسسه مطالعات رهبردی علوم و معارف اسلام

پس از قرائت آیاتی از کلام نورانی وحی، حجت الاسلام سید محمد محسن دعایی مدیریت محترم مؤسسه ضمن عرض خوش آمدگویی، به ارائه گزارشی کلی از حرکت مؤسسه شامل تاریخ و علت تأسیس، محورهای فعالیت و همچنین عناوین و تعداد کارگاه ها و دوره های آموزشی تولید و برگزار شده توسط محققین مؤسسین پرداختند.

علامه مصباح یزدی و حجج السلام رضایی طهرانی، نخاولی، دعایی و واسطی در یک عکس

حضرت علامه مصباح یزدی ، حجج الاسلام دعایی، واسطی، رضایی طهرانی، نخاولی

 

پس از ایشان حجت الاسلام المسلمین حاج شیخ عبدالحمید واسطی، معاونت محترم پژوهشی مؤسسه، مدل حرکت مؤسسه در محور پژوهش را بر مبنای صفحه ی اول وبسایت مؤسسه تبیین کردند. ایشان در ابتدای صحبت خود، با بیان این نکته که سعی شده است بیشترین محتوا در صفحه ی اول سایت قرار بگیرد به شرح کادر های موجود در این صفحه پرداختند.

 

بازدید علامه مصباح یزدی از موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

 

سپس  3 نفر از محققین به قید قرعه به بیان دیدگاه های خود نسبت به مدل حرکت موسسه و فعالیت های انجام گرفته در آن پرداختند.

بازدید علامه مصباح از موسسه مطالعات رهبردی علوم و معارف اسلام

در انتهای مراسم حضرت علامه مصباح حفظه الله تعالی دقایقی را به بیان نظرات و دیدگاه های خویش پرداختند. ایشان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه و همچنین فعالیت های انجام گرفته توسط مؤسسه فرمودند:

ازین نعمت عظیم، بنده خیلی احساس شعف و سرور میکنم که خدای متعال در این زمان چنین افراد مخلص، مهذب، بانشاط، امیدوار و دارای ابتکار مقدر فرموده است و امیدواریم که ما و ملت عزیز ولایتمدار و همه ی مسلمانان دنیا تدریجا از این فعالیتها بهره مند شویم.

ایشان در ادامه فرمودند: تصور مطالب و مجموعه فعالیتهایی که فرمودید برای بنده در این سن و سال و این ذهن خسته، کار آسانی نیست و برای فهم آن نیاز دارم که در مورد جمله جمله ی آن مدتی فکر کنم.

در ادامه ایشان با بیان تذکراتی اخلاقی و علمی الزامات حرکت در این مسیر را شرح داده و در انتها فرمودند: همه ی اینها در گرو توسل به صاحب کار است، ما از خود هیچ نداریم و اعتقاد ماست که کار صاحبی دارد و باید این احساس را در خود به وجود بیاوریم، اگر به این نقطه رسیدیم پیروزی نهایی از آن ماست.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی رضایی طهرانی

 

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی رضایی طهرانی

 

گفتنی است در این دیدار اساتید برجسته ی علوم عقلی و نقلی حوزه ی علمیه ی مشهد از جمله حضرات آقایان حجج الاسلام شیخ علی رضایی طهرانی، شیخ مهدی نخاولی، شیخ روح الله رضایی طهرانی، کاظمی مقدم و... حضور داشتند.

قابل ذکر است، مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی امسال خود با جمعی از مسئولین ارشد حوزه ی علمیه خراسان، نسبت به مجموعه ی شاگردان مرحوم علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی و مؤسسه مطالعات راهبردی، ضمن دفاع از نگرش ها و جهت گیریهای علمی و سیاسی شان فرموده بودند: " اینها طلاب مهذب و اهل معنویت و سربازان نظام اند"

 

 

                                                           ***

 

 

 

کلیپ تصویری ورود علامه مصباح یزدی به مؤسسه

دریافت کلیپ اول با حجم 2 مگابایت

دریافت کلیپ دوم با حجم 2 مگابایت

***

کلیپ تصویری خروج علامه مصباح یزدی از مؤسسه

دریافت کلیپ اول با حجم 700 کیلو بایت

دریافت کلیپ دوم با حجم 1 مگابایت

 

***

بیانات حضرت علامه مصباح یزدی حفظه الله تعالی

دریافت فایل صوتی با حجم 11 مگابایت

***

بیانات حجت الاسلام والمسلمین دعایی

دریافت فایل صوتی با حجم 2 مگابایت

***

بیانات حجت الاسلام و المسلمین واسطی

دریافت فایل صوتی با حجم 7.5 مگابایت

 

نظرات  (۶)

سلام خسته نباشید

خدا قوت

بسمه تعالی

عرض سلام و ادب

  بنده شدیدا احتیاج به فایلهای صوتی یا تصویری دروس حوزوی و فقهی و اصول حضرت ایت الله محمد محسن حسینی طهرانی هستم.
ایا شما می توانید راهنمایی بفرمایید.

 باتشکر فراوان
پاسخ:
سلام علیکم
متأسفانه بنده ارتباطی با تشکیلات آن جریان ندارم
ملتمس دعا
  • مرتضی انصاری
  • با تشکر اززحماتتان اجرتان با امام زمان واولیای الهی
    سلام برادر
    خیلی عالی بود ممنونم اجرت با امام زمان
    خیلی ممنون بابت مطلب و قرار دادن کلیپ ها
  • مصطفی گرجی
  • درود بر علامه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی